Week 11 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 November 2015 | Suriname, Paramaribo

1 november 2015 t/m 7 november 2015

Fawaka!
Ik kan niet geloven dat we alweer in november zitten! Wanneer deze week voorbij is, zit ik alweer op de helft van mijn avontuur! De tijd gaat zo snel dat het echt heel moeilijk te bevatten is! Ik zie mezelf op dit moment nog absoluut niet in de kou in Nederland zitten.

Zondag:
Eerst hebben we lekker uitgeslapen op zondag na ons feest van zaterdag. Daarna hebben we uitgebreid ontbeten zoals dat hoort op een luie zondag. Omdat ik eindelijk weer een beetje bij ben met schoolzaken, hoefde ik vandaag niets aan school te doen van mezelf. Vandaag was dus weer een lekker chill dagje. Zowel binnen achter mijn laptopje als buiten in mijn hangmat.
’s Avonds besloten we om weer eens chicken in the hood te gaan maken. Deze keer ging het wat voorspoediger, omdat de gasfles deze keer niet leeg was. Het was weer super lekker en ik ga dit in Nederland ook echt weer een keertje maken. Ook in Suriname gaan we dit nog wel vaker eten denk ik.
Daarna zijn we weer Expeditie Robinson gaan kijken. Nu zijn we weer helemaal bij en hebben we een gezellig avondje gehad!

Maandag:
Vandaag was weer een stagedag. Er was wel buitendienst maar hij was verplaatst naar de middag, omdat er weer een uitgebreid onderzoek plaats moest vinden. Ook kwam er een cliënt langs maar niet voor mij maar voor iemand anders. Daarom heb ik vandaag een rustige kantoor dag gehad. Ik heb aan mijn case gewerkt en aan school.
Dit was de eerste dag dat we geen salsa les meer hadden en dat was wel gek ineens. Nu hoeven we ineens niets meer op maandag- en donderdagavond. We hadden wel door kunnen gaan met de level 2 lessen maar dit komt deze maand niet goed uit. Ook vond ik het heel leuk om de basis te leren en dat vind ik ook wel gewoon genoeg. Nu heb ik een avondje series gekeken en daar was ik eigenlijk ook wel heel erg aan toe. Daarna ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.

Dinsdag:
Dit was natuurlijk ook weer een stagedag. Zoals gewoonlijk was er weer een casebespreking op dinsdag. Alles wat ik nog moet doen in mijn case is al redelijk uitgestippeld waardoor ik voor mijn eigen case niet zoveel had aan de casebespreking deze keer. Het was wel interessant om alle cases van de anderen te horen en daar bij mee te denken. Zo blijf je een beetje op de hoogte van alles wat er op de dienst gebeurt. Ook leer ik heel veel van alle verschillende cases en hoe je bepaalde problematieken moet aanpakken.
’s Middags heb ik nog even snel boodschappen gedaan bij de chinees. We zijn hier nu helemaal in thuis en weten precies waar wat ligt en wat je daar beter wel en niet moet kopen.
Helemaal in het begin wisten we ons geen raad in de chinees, omdat je zulke andere producten hebt dan in Nederland. Grappig om te zien dat je daar al zo aan kunt wennen op een gegeven moment. Toch zijn we wel blij dat er ook nog supermarkten zijn zoals de Tulip waar je bijna alle Nederlandse producten kunt kopen. ’s Avonds hebben we eerst lekker gekookt. Daarna hebben Mieke en ik samen een filmpje gekeken dus het was weer een rustig avondje.

Woensdag:
Dit was een heel rustig dagje op stage. Er was vandaag een buitendienst die helemaal naar Moengo (ik heb geen idee hoe je het schrijft) ging. Dit is wel twee uur rijden. Ik zou eigenlijk ook meegaan maar uiteindelijk mocht er helaas nog maar één stagiaire mee. Hierdoor is Karin meegegaan en had ik een kantoordag. Het was hierdoor een heel rustig dagje want er was bijna niemand op kantoor.
Ik heb wel heel hard kunnen werken aan mijn cases en aan school. Het was dus wel een productieve dag. Karin was uiteindelijk pas om 3 uur thuis dus het was echt een hele lange buitendienst.
Woensdag hebben we weer roti gegeten. Het was echt lekkerder dan ooit want ik had er deze keer pompoen bij besteld! Hierdoor heb je er ook nog iets zoets bij en dat smaakt echt heel goed! Hierdoor was de roti voor mij weer eens totaal anders en heb ik er volgende week weer zin in haha!

Donderdag:
Donderdag hadden we weer nazorg. We konden lekker uitslapen want we hoeven daar pas om 2 uur te zijn.
De vorige keer ging de nazorg niet zo goed dus we gingen er een beetje met tegenzin heen. We wisten hierdoor wel dat het deze keer alleen maar beter kon gaan dus dat gaf ons wel weer hoop.
Het ging deze keer gelukkig ontzettend goed en daar waren we echt blij om. We hebben lekker met onze nazorgkindjes gespeeld en ze vonden het leuk en luisterden goed naar ons. Ook zijn we weer meer over ze te weten gekomen waar we verder mee aan de slag kunnen!
’s Avonds zijn we (eindelijk) weer eens uit eten gegaan haha. Voor Surinaamse begrippen was ik al in geen eeuwen meer uit eten geweest dus ik had er heel veel zin in.
We zijn weer eens naar Bar Zuid gegaan. Je kunt hier veel dingen eten maar de pizza’s zijn er vooral erg lekker dus Mieke en ik besloten om allebei een pizza te nemen zodat we konden delen door van beide soorten de helft te nemen. We namen een pizza waar we van tevoren nog nooit van gehoord hadden met veel verschillende soorten vlees en een pizza die we de vorige keer ook hadden en die echt super lekker was. Vergeleken met de nieuwe pizza stelde de oude pizza eigenlijk niet zoveel meer voor. De pizza met verschillende soorten vlees is echt heerlijk en ook zeker een aanrader. Ik dacht eerst dat alles bij elkaar een rare combinatie zou zijn, maar het past juist ontzettend goed bij elkaar! Als toetje hadden we een cheesecake en tiramisu samen gedeeld. Kortom we zijn weer goed verwend vandaag.

Vrijdag:
Vandaag was een rustige dag in ons huis, omdat bijna iedereen weg was! Iedereen was bijna op trip. Hierdoor hadden Mieke en ik een beetje het huis voor onszelf. Wij zouden eerst eigenlijk ook op een trip gaan maar dat ging helaas op het laatste moment niet door. Daardoor hadden we maar besloten dat we er een rustig weekendje van zouden maken om eindelijk eens goed bij te slapen. We zijn ook helemaal niet uit geweest en hebben die avonden ingeruild voor filmavondjes. We hadden vandaag echt het gevoel dat we alleen maar met eten bezig waren haha. Na het ontbijt was het al snel tijd voor de lunch en na de lunch was het al snel weer tijd voor het avondeten.
Ik vond het helemaal niet erg om zoveel met eten bezig te zijn want daardoor voel ik me echt een Surinaamse. Eten is hier zo’n belangrijk aspect in de cultuur. We hadden ook echt lekker gekookt met zalm in bladerdeeg dus het was smullen vandaag.
Na het eten hebben we dus nog een filmavondje gehouden. Een relaxte vrijdag was het!

Zaterdag:
Op zaterdag was het weer tijd voor de grote boodschappen voor de week. We maken tegenwoordig een week menu en dan halen we alles al zodat we niet iedere dag boodschappen hoeven te doen.
We komen altijd met honderd tasjes thuis maar het is echt fijn om alles alvast in huis te hebben. Helaas kan het nooit te veel zijn want we moeten de koelkast en vooral de vriezer met heel veel mensen delen en soms past het dan gewoon niet. Je kunt producten die bevroren moeten zijn natuurlijk niet in dit klimaat neerleggen dus dat is soms wel een beetje een probleem haha. Verder hebben we weer eens lekker gezwommen in onze tuin. De regentijd is inmiddels wel begonnen dus het regent nu wel veel vaker dan eerst. Het zijn hele harde buien maar gelukkig wel kort dus je kunt dan gewoon even ergens schuilen. We zijn hierdoor ons bruine kleurtje ook alweer een beetje verloren, omdat we gewoon niet vaak meer kunnen zonnen door de regen.
Omdat dit een rustige week voor ons zou worden zonder uitgaan, zijn we deze dag ook niet uit geweest. We hebben weer lekker een filmpje gekeken en dat was eigenlijk het einde van deze chille zaterdag.

Week 11 zit er al weer een tijdje op maar ik heb toch nog een weekverslag gemaakt! Ik vind het leuk om alles terug te kunnen lezen dus ik ga alle weken die ik gemist heb toch nog uploaden! Ik hoop dat ik het vanaf nu weer kan bijhouden maar ik maak geen beloftes haha! Volgende week is ook allang geweest en ik hoop dat ik het verslag snel af heb!

Lobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage

5 maanden stage lopen bij de Surinaamse Jeugdzorg!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Terugreis en weer thuis!

28 Januari 2016

Week 21

12 Januari 2016

Week 20

10 Januari 2016

Week 19

09 Januari 2016

Week 18
Suzanne

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 13461

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 Juli 2018

Australië & Nieuw-Zeeland

23 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: