Terugreis en weer thuis! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu Terugreis en weer thuis! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu

Terugreis en weer thuis!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Februari 2016 | Nederland, Amersfoort

Fawaka!

Helaas is dit de laatste keer dat ik een verslag kan beginnen met fawaka. Ik ben op zondag 17 januari 2016 teruggevlogen naar Nederland en daar op maandag 18 januari aangekomen.

Op zondag in Suriname ben ik vooral de hele dag bezig geweest met inpakken en mijn kamer weer netjes achterlaten. Ik ben een uitsteller en doe dat dan toch op het laatste moment haha. Ik had gelukkig niet zoveel inpakstress, omdat ik al wat spullen aan papa, mama en Maryvonne had meegegeven en daarom was mijn koffer sowieso niet te zwaar. Na een paar uurtjes was ik dan ook al klaar en kon ik nog eventjes gezellig kletsen met mijn huisgenootjes. We hadden gisteren nog twee nieuwe huisgenootjes gekregen voor één dag en één van hen zou mijn kamer nemen wanneer ik weg was, dus ik moest hem natuurlijk wel netjes achterlaten haha.

We werden om half 8 ’s avonds opgehaald dus we konden nog één keer samen eten. Toen was het tijd om afscheid te nemen. Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Suriname en zal het dan ook nooit vergeten! Ik heb er ontzettend veel geleerd en ik hoop dat ik de relaxte Surinaamse mentaliteit mee kan nemen naar Nederland! Ook heb ik hele leuke mensen ontmoet en die ga ik ook allemaal heel erg missen! Suriname was een onvergetelijk avontuur voor me en heb er dan ook geen seconde spijt van gehad! Ik zou het iedereen aanraden en ben zelf ook nog lang niet klaar met rondreizen en de wereld ontdekken!

De vlucht ging allemaal heel vlot en we hadden gelukkig geen vertraging. Ook de vlucht zelf ging best snel. Natuurlijk ben je het op een gegeven moment wel zat om zittend te slapen en krijg ik altijd kramp in mijn nek maar doordat ik wel een beetje heb kunnen slapen, vloog de tijd eigenlijk. Voor ik het wist, was ik alweer in Nederland.

Ik kwam aan op de koudste dag in Nederland tot nu toe en ging daardoor van 32 graden naar het vriespunt. Dit was echt heel koud en ik ben normaal al een koukleum! Ik ben gelukkig alweer een beetje gewend en verbaas me niet meer om de gekste dingen zoals hoe koud het water hier uit de kraan is en hoe zwaar een winterdekbed is als je eronder ligt!

Ik ben net begonnen aan mijn nieuwe stage en ga nu dus weer een binnenlands avontuur aan. Ook heb ik bijna iedereen die ik gemist heb weer gezien na een half jaar en dat was natuurlijk ook ontzettend leuk! Ik zal Suriname nooit vergeten en het land heeft echt een plek gekregen in mijn hart!

Ik hoop dat iedereen het leuk heeft gevonden om mijn avontuur te lezen. Ik vind het in ieder geval erg leuk om alles nog terug te kunnen lezen! Dan is het enige wat ik nu nog voor de laatste keer kan zeggen:

Lobi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Buitenlandstage

5 maanden stage lopen bij de Surinaamse Jeugdzorg!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Terugreis en weer thuis!

28 Januari 2016

Week 21

12 Januari 2016

Week 20

10 Januari 2016

Week 19

09 Januari 2016

Week 18
Suzanne

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 13439

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 Juli 2018

Australië & Nieuw-Zeeland

23 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: