Week 20 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu

Week 20

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

3 januari 2016 t/m 9 januari 2016

Fawaka!
Hier is mijn reisdagboek van week 20! Dit wordt waarschijnlijk mijn kortste reisverslag ooit, omdat ik deze week niet echt iets heb gedaan. Ik heb zo’n vakantiegevoel gehad tijdens mijn tijd hier in Suriname dat ik helaas vrijwel niks aan school heb gedaan en dat moet ik nu inhalen in mijn laatste twee weken. Iedereen heeft nu zijn bezoek dus ik heb er wel alle tijd voor haha.

Zondag:
Op deze dag heb ik eerst lekker uitgeslapen na het feest van gisteren! Daarna was het tijd om volle bak aan school te werken want ik heb nog heel veel te doen deze laatste twee weken. Ook het bijschrijven van mijn reisdagboek is één van deze taken geweest en daar ben ik dan ook erg lang mee bezig geweest. Ik zou wel willen schrijven dat ik nog allemaal leuke dingen heb gedaan, maar dat is helaas niet zo. Ik heb ’s avonds gekookt en ik ben daarna een film gaan kijken.

Maandag:
Vandaag was ook een erg saaie dag en ik heb weer hard aan school gewerkt. Ik ben in mijn reisdagboek van 23 december vergeten te vertellen dat we nog naar een show van de cabaretier Roué Verveer zijn geweest. Dit was een hele leuke ervaring! We hoopten dat hij niet alle grappen in het Surinaams zou vertellen maar dit viel gelukkig reuze mee. Wanneer hij dit wel soms deed, konden we altijd wel uit de context halen waar de grap over ging. Het was ook al een hele leuke ervaring om tussen het Surinaamse publiek te zitten. Ze gaan altijd helemaal stuk om alle grappen en lachen heel uitbundig, wat ik heel leuk vind!
De vrouw schuin voor me liet zich letterlijk achter in haar stoel vallen als ze iets heel grappig vond, dus dat was ook al vermaak voor mij. Soms werd er een grap over Nederlanders gemaakt en mensen om ons heen keken dan echt eerst even naar ons of we er wel om konden lachen haha! Wij konden dit natuurlijk en we hebben een hele leuke avond gehad! Aan het eind van de show mochten we nog met hem op de foto en die foto staat wel op de reis blog van 23 december.

Dinsdag:
Vandaag was weer een saai dagje want ik moest weer volle bak aan school. Ik heb nog steeds veel te doen dus ik waarschuw alvast dat de laatste twee weekverslagen niet heel interessant gaan worden hoor haha. Volgende week misschien nog wel, omdat dat mijn laatste week is en ik daar ook nog wel wat leuke dingetjes in probeer te doen maar deze week in ieder geval niet. In de avond heb ik nog series gekeken en toen zat de dag er alweer op.

Woensdag:
Woensdag overdag heb ik weer niets leuks gedaan en alleen maar aan school gewerkt. ’s Avonds was ik door Mieke, haar moeder en zus uitgenodigd om mee uit eten te gaan! We gingen uit eten bij ’t Vat zodat we daar meteen konden blijven om cocktails te drinken.
In ’t Vat is er gewoon simpel eten maar Mieke en ik hebben een heerlijke hamburger met friet en kip met potato wedges gedeeld. Ik heb dus alsnog heerlijk gegeten! Ik heb een nieuwe cocktail geproefd en mijn lievelingscocktail weer genomen, namelijk de strawberry shortcake. Deze is niet zo sterk, omdat er veel ijs in zit en daardoor wordt het eigenlijk gewoon een lekker toetje. Ik heb een heel gezellig avondje met ze gehad en ik vond het ook heel lief dat ik mee mocht!

Donderdag:
Ook vandaag was het niet verassend dat ik weer de hele dag aan school heb gezeten! Eigenlijk heb ik ook echt niet meer over deze dag te vertellen haha dus ik zal jullie daar ook niet mee vervelen!

Vrijdag:
Helaas was deze dag precies hetzelfde als de dag ervoor! School, school en nog eens school. Ik had echt wat meer in de rest van het half jaar moeten doen haha...

Zaterdag:
Overdag heb ik helaas weer niets anders gedaan dan school. Daarna kwamen de moeder en zus van Mieke naar ons toe met al hun spullen, want ze gingen alweer naar huis. We hebben roti gehaald en dat met zijn allen opgegeten. Ze werden om half 8 opgehaald en daarom aten we wat vroeger dan normaal. Toen was het voor Mieke alweer tijd om afscheid te nemen maar ze ziet ze gelukkig over iets meer dan een week alweer!

Dit was mijn reisdagboek van week 20! Het spijt me dat het echt de saaiste ever was haha! Maar wel goed dat jullie nu ook eens lezen dat ik hier ook nog wat doe en niet alleen maar chill! Ik zal ervoor zorgen dat mijn laatste reisverslag weer leuker wordt om te lezen!

Lobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage

5 maanden stage lopen bij de Surinaamse Jeugdzorg!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Terugreis en weer thuis!

28 Januari 2016

Week 21

12 Januari 2016

Week 20

10 Januari 2016

Week 19

09 Januari 2016

Week 18
Suzanne

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 13442

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 Juli 2018

Australië & Nieuw-Zeeland

23 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: