Week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

27 september 2015 t/m 3 oktober 2015

Fawaka!
Hier is mijn zesde weekverslag alweer. We gaan alweer oktober in en ik leef nog steeds in de hitte! Gek dat ik dit jaar de herfst volledig ga missen maar in ruil voor dit weer vind ik het helemaal niet erg! Het is op dit moment grote droge tijd dus het is nu op zijn allerwarmst.

Zondag:
Vandaag zijn we weer naar de markt geweest. We zijn naar ons vaste fruittentje gegaan want die mensen zijn echt heel aardig. Ze laten ons altijd van alles proeven en leggen uit wat voor fruit het is.
Deze keer hadden ze een cacao vrucht en dat hebben we ook mogen proeven. Er zitten allemaal kleine witte vruchtjes in met een pit. Je moet ze in je mond stoppen en als alleen de pit nog over is, moet je die uitspugen. Het had een aparte smaak maar het was wel lekker. Het was zo’n grote vrucht dat we de rest gewoon gratis mee kregen. We wilden hem er nog geld voor geven maar daar wilde hij niks van weten.
De mannen hadden gisteren gevist en veel vissen gevangen (gekocht haha) en vandaag was het plan om ze te barbecueën.
Wij hebben een lekkere pastasalade gemaakt voor erbij. Dit ging niet helemaal vlekkeloos want we dachten dat we een krop sla hadden gekocht, maar dit bleek kool te zijn.
Onze salade liep hierdoor wat vertraging op omdat we de kool nu nog moesten koken en bakken!
Uiteindelijk was alles klaar en is er heel veel van opgegaan. De vis was super lekker klaargemaakt en ik heb dus weer heerlijk gegeten zondag.

Maandag:
Het was weer tijd voor stage vandaag! De vader van onze case zou vandaag op bezoek komen maar hij is helaas niet langs geweest. Dit was jammer want zo konden we niet verder met onze case. Achteraf hoorden we dat hij vandaag of morgen zou komen dus we hebben goede hoop dat hij morgen wel komt. Er zijn vandaag geen nieuwe cases binnen gekomen en er was ook geen buitendienst dus deze dag was verder niet echt bijzonder.
We hadden gisteren zoveel pastasalade gemaakt dat we er vandaag ook nog van konden eten en dat hebben we dan ook gedaan. We hebben er ook nog een broodje knakworst bij gegeten voor wat Nederlandse sferen. Het was dus een rustig dagje vandaag.

Dinsdag:
Ook deze dag was weer een stagedag. De vader van onze case is vandaag toch nog langs gekomen dus dat was heel fijn. Dit gesprek heeft heel veel uitgewezen en we kunnen er nu echt verder mee. De case is al bijna afgerond op een paar laatste dingetjes na. Zo zijn we druk bezig met onze case op stage. Verder heb ik vooral aan school gewerkt op stage.
De rest van de dag hebben we niet zoveel bijzonders meer gedaan.

Woensdag:
Vandaag was er helaas geen buitendienst op stage. Wel is er een nieuwe cliënt gekomen. Dit wordt echt Karins case en dan wordt de eerstvolgende case echt van mij. Het lijkt me heel spannend om echt mijn eigen case te hebben want ook al kun je aan iedereen hulp vragen, de verantwoordelijkheid over de case ligt dan bij mij. Ik weet dat je hier wel het meest van leert dus ik moet het gewoon doen maar het blijft een beetje eng. Ik hoop wel dat er zo snel mogelijk een case voor mij komt en dat ik niet nog maanden moet wachten maar dat weet je helaas nooit.
’s Middags hebben we eindelijk weer eens gesport. We dachten eigenlijk dat de full body workout vandaag weer gegeven werd want dit vonden we allemaal het leukst maar toen we daar aankwamen werd er BBB gegeven. We hebben toch goed gesport en dit was eigenlijk ook wel weer leuk.
Na het sporten zijn we meteen doorgefietst om roti te halen. Als ik weer terug in Nederland ben, wil ik dit ook wat vaker gaan eten want het is echt heel lekker.

Donderdag:
Ook deze dag hebben we natuurlijk weer stage gelopen. Er was weer casebespreking wat nu een stuk interessanter was om mee te maken omdat Karin en ik samen een case hebben.
We zijn echt weer verder geholpen met onze case en het is fijn dat je dat niet allemaal zelf hoeft te bedenken. De case bleek toch weer ingewikkelder dan wij eerst dachten dus het is prettig dat er mensen zijn met meer ervaring dan wij die daar meteen doorheen kijken.
Na stage hebben we nog lekker gechilld in onze tuin.
’s Avonds zijn we met een groep uit eten geweest bij Zus & Zo. We hebben allemaal een studentenpas en nu kreeg je daarmee ook korting bij Zus & Zo dus dat moesten we natuurlijk wel even uittesten.
Deze keer heb ik een super lekker quiche genomen met brie en pesto. De vorige keren dat we hier waren, had iemand hem altijd dus nu wilde ik hem eindelijk zelf eens. Ik vind alle restaurants hier leuk maar Zus & Zo is toch echt wel één van mijn favorieten.
Daarna hebben we nog met een groep wat gedronken in onze tuin. Toen was het weer tijd om lekker te gaan slapen want je wordt echt moe van die constante hitte.

Vrijdag:
Deze vrijdag zijn we eerst naar het postkantoor gegaan om de pakketjes van Yvonne en Mieke op te halen. Voor hen was het al de zoveelste keer dat ze er waren want pakketjes sturen naar Suriname schijnt toch moeilijker te zijn dan gedacht. Ook deze keer waren hun pakketjes weer onvindbaar dus het is echt een gedoe en ga ook niemand aanraden om pakketjes te sturen, hoe leuk het ook zou zijn. Hun pakketjes zijn inmiddels gelukkig wel terecht dus uiteindelijk komt het altijd wel weer goed!
Daarna zijn we veel inkopen gaan doen bij de Chinees en bij de Tulip en lekker gaan lunchen bij Eurys Brocante. Hier hebben ze heerlijke dingetjes en vooral de fruitsmoothies zorgen ervoor dat wij steeds terugkeren. De eigenaren van het eettentje zijn ook heel leuk dus het is zeker een aanrader om een keertje heen te gaan!
’s Avonds hebben we The Voice of Holland gekeken. In Nederland kijk ik dit eigenlijk niet eens maar voor nu leek het me leuk om weer eens te kijken!

Zaterdag:
Vandaag had SU4you een festival georganiseerd. Het heette het Dare to festival en werd gehouden in het Marriot hotel.
Dit is een heel mooi hotel en we hadden er ook heel veel zin in. Het festival was eigenlijk de hele dag van 12 tot 12 maar wij hadden met het huis besloten om rond een uur of 5 te gaan. We moesten uiteindelijk nog eten en we hadden geen zin om te haasten dus we kwamen lekker Surinaams pas om 7 uur aan. Dit was eigenlijk wel jammer want de photo booth die één van onze huisgenoten had georganiseerd was toen alweer weg. Ook hadden we gehoord dat je maar tot 5 uur mocht zwemmen waardoor wij onze bikini’s al niet eens meer aangetrokken hadden en dit bleek helaas ook niet waar. Toch was het echt een top avond en hebben we een heel leuk feestje gehad! Ik hoop dat de foto’s snel op Facebook komen zodat ik ze ook hier met jullie kan delen. Er waren hele leuke dj’s en de locatie was ook echt top! Ik hoop echt dat er meerdere van dit soort evenementen komen maar ik hoorde al dat zoiets zeker het geval is.

Ook deze week was weer zo voorbij! En ook deze week was weer een topweek! Ik ben heel blij dat het hier zo leuk is en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen ook nog steeds boeiend vinden om te lezen! Ik vind het in ieder geval leuk om ze te schrijven zodat ik er later op terug kan kijken.

Lobi

  • 06 Oktober 2015 - 22:00

    Papa:

    Ik lees met heel veel plezier jouw verhalen. Ga er vooral mee door! Ik word wel nieuwsgierig naar Zus & Zo. Het klinkt allemaal zo lekker en relaxed..
    Veel plezier en ik kijk alweer uit naar je belevenissen van week 7...

  • 07 Oktober 2015 - 23:00

    Annelies:

    hoi Suus,

    niet verkeerd die stage van je !
    wat doe je meer chillen of stage lopen !

    hé,door jou verslagen krijg ik er steeds meer zin in...

    groetjes xxx

  • 08 Oktober 2015 - 11:21

    Anneke:

    Het is ook een culinaire stage zo te lezen. Lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage

5 maanden stage lopen bij de Surinaamse Jeugdzorg!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Terugreis en weer thuis!

28 Januari 2016

Week 21

12 Januari 2016

Week 20

10 Januari 2016

Week 19

09 Januari 2016

Week 18
Suzanne

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 13469

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 Juli 2018

Australië & Nieuw-Zeeland

23 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: