Week 21 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu

Week 21

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

10 januari 2016 t/m 16 januari 2016

Fawaka!
Hier is alweer mijn laatste reisdagboek van week 21! Ik vind het bizar om alweer mijn laatste reisdagboek te moeten schrijven, omdat het voor mij nog helemaal niet voelt alsof dit avontuur alweer bijna voorbij is. Deze week was natuurlijk een week van afronden en afscheid nemen. Ook ben ik voornamelijk bezig geweest met inpakken.

Zondag:
Deze dag was een saaie dag waarin ik voornamelijk aan school heb gewerkt. Ik voel me ook altijd heel saai op deze dagen, omdat ik de hele dag op mijn kamer aan mijn verslagen zit te werken en vrijwel niemand zie. Alleen als ik naar buiten ga voor mijn ontbijt of lunch heb ik kans dat ik iemand tegen kom. Voor het avondeten had ik met Mieke afgesproken om samen te eten zodat we toch nog even wat gezelligheid hadden deze dag. We hebben allebei tot 10 uur ’s avonds aan school gezeten en zijn toen samen series gaan kijken om de dag nog leuk af te sluiten.

Maandag:
Vandaag hadden Mieke en ik afgesproken om een break te nemen van het werken aan onze leeropdrachten en vandaag voor de laatste keer naar de stad te gaan. We moesten ook echt nog de laatste dingetjes kopen dus het was allemaal niet helemaal voor ons eigen plezier. We zijn eerst naar het postkantoor gegaan om het pakket van Karin op te sturen want dat moesten we nog steeds doen. Ze deden eerst een beetje moeilijk maar gelukkig konden we het uiteindelijk na een hele papierwinkel toch opsturen. Daarna zijn we nog even de stad in gegaan om de laatste souvenirtjes te kopen die we nog wilden hebben. We hadden een heleboel spaarkaarten van de grootste souvenirwinkel waar we naartoe gingen zelf gespaard en van ons bezoek gekregen en die hebben we nu allemaal ingewisseld. In de winkel gaf iedereen elkaar spaarpunten wanneer ze die niet meer nodig hadden en dat vond ik echt heel leuk! Wij hebben ook een heleboel punten gekregen en toen we klaar waren en alles hadden gekocht, hebben we onze overige spaarkaart ook weer aan iemand gegeven.
Daarna zijn we ons laatste schaafijs gaan halen. Dit ga ik ontzettend missen in Nederland want ik vind het echt super lekker! Voor de lunch hebben we ons laatste broodje kip bij Krioro gehaald. Wat ga ik al het lekkere Surinaamse eten toch missen!
We hebben nog onze laatste boodschappen gehaald bij de Tulip dus daar hoeven we nu ook als het goed is nooit meer heen. Het is heel gek om alles zo bewust voor de laatste keer te doen, maar ik vind het ook heel fijn want zo kan ik mijn Surinaamse avontuur wel goed voor mezelf afsluiten!

Dinsdag:
Deze dag heb ik helaas niets leuks gedaan dus ik heb ook niet echt iets leuks te schrijven. Ik heb vandaag weer de hele dag aan school gewerkt. Ik ben wel weer heel erg opgeschoten met mijn verslag dus het was een productieve dag. Ook al moet ik nog veel doen, krijg ik er vertrouwen in dat ik de deadline wel ga halen. Het moet goedkomen, alleen nu nog hopen dat wat ik doe ook goed is. Ik zou het heel erg vinden als ik de leeropdracht niet zou halen, want dan had ik mijn laatste dagen in Suriname een stuk leuker kunnen besteden. Ik moet me daar nu nog niet druk over maken want ik heb nog steeds tijd om het af te maken en aan te passen.
’s Avonds hebben Mieke en ik weer gezellig samen gegeten. We hebben nog tot half 11 aan school gewerkt en zijn daarna samen series gaan kijken.

Woensdag:
Vandaag was weer niet echt een spectaculaire dag. Ik moest vandaag namelijk weer de hele dag aan mijn leeropdracht werken. Mieke kreeg vandaag haar leeropdracht af wat natuurlijk niet leuk was voor mij want ik had het nog niet af haha.
Het was wel logisch dat Mieke het eerder af zou hebben dan ik, want zij was al eerder begonnen. Ik had het dan ook niet anders verwacht haha! Het was voor mij wel motiverend om het nu ook echt af te willen hebben en daarom heb ik een productieve dag gehad en ben ik weer ver gekomen. In de avond hebben Mieke en ik een heerlijke lasagne gemaakt. Verder heb ik nog de hele avond aan school gewerkt dus het was wel een saaie dag!

Donderdag:
De wekker ging vandaag weer om 9 uur zodat ik hard aan school kon werken! Ik moest en zou mijn leeropdracht vandaag ook af krijgen! Ik heb heel hard gewerkt en het is gelukt! Ik hoef het nu morgen alleen nog maar door te lezen op spelfouten en wat feedback van mijn coach erin verwerken en dan ben ik echt helemaal klaar. Dit is een last van mijn schouders want ook al wist ik wel dat ik de deadline zou halen, ik had er toch nog best veel stress over gehad.
Op vrijdagavond hebben we een pre carnavalsfeest en daar moesten we natuurlijk nog wel outfits voor hebben. Ik en drie huisgenootjes gaan als holagirls haha. Daarna kwam er nog iemand langs van Make a Move 2 want zij heeft een tassenlijn opgezet. Het heet talking prints en met de aankoop van een tas steun je Surinaamse vrouwen in Nickerie. Echt alle tassen waren ontzettend leuk en met moeite heb ik er eentje gekozen en ik ben er echt verliefd op! Hun plan is om ooit ook in Nederland deze tassen te verkopen dus dat ga ik zeker in de gaten houden want de nieuwe collectie was ook zo leuk, maar dan ben ik natuurlijk alweer in Nederland dus die kan ik helaas niet kopen.
’s Avonds zijn we nog met het hele huis uit eten geweest, omdat wij bijna weg gaan. We zijn nog één keer naar ons favoriete restaurantje Zus & Zo geweest en het was heel gezellig. Ik ga alles en iedereen heel erg missen hier en daarom vond ik het leuk om nog iets met zijn allen te doen! In de avond zijn we nog voor de laatste keer naar Havana geweest. Hier hebben we ook een topavondje gehad!

Vrijdag:
Ik heb vandaag eerst even lekker uitgeslapen, omdat we het gisteren laat hadden gemaakt. We hadden vandaag een pre carnavalsfeest dus ik moest voor vandaag ook weer fit zijn. Daarna was het tijd om de laatste hand te leggen aan mijn leeropdracht. Ik heb nog wat laatste dingetjes veranderd en de feedback van mijn leerteamcoach erin verwerkt. Mieke en ik hebben elkaars verslag ook nog doorgelezen en elkaar ook nog feedback gegeven. Deze heb ik er ook nog in verwerkt en daarna ben ik alles gaan doorlezen op spelfouten en zinsbouw en heb ik echt de puntjes op de i gezet. De deadline is eigenlijk aankomende maandag 12 uur ’s ochtends maar dan zitten wij nog in het vliegtuig en kunnen het dus niet inleveren. We kregen een e-mail van school dat ze het wel een goed idee vonden om onderhoud te plegen in de inleverbieb het weekend voor de tentamenweek en daarom konden we het dit weekend ook niet inleveren. Godzijdank hadden we het allebei vandaag al af en daarom hebben we het maar meteen ingeleverd. Nu is het hopen dat we het ook goed hebben gedaan en geen herkansing nodig hebben.
In de avond begonnen we ons klaar te maken voor ons feest. We hadden allemaal hele grappige outfits en daarom hadden we het heel gezellig haha. We gingen er al vroeg heen want we gingen ook voor de laatste keer op de party bus. Dit was heel gezellig en met deze bus kwamen we aan op de locatie voor het feest. Een huisgenootje van ons ging wat eerder weg want zij vloog de volgende ochtend al vroeg naar Curaçao. We moesten op dit feest dan ook al afscheid nemen van mensen die we niet meer zouden zien en dat was heel raar. We hebben een hele leuke avond gehad en zijn daarna weer lekker naar huis gegaan om te slapen.

Zaterdag:
Dit was een hele relaxte dag en ga ik misschien nog wel onthouden als de leukste dag van mijn tijd in Suriname. Mijn leeropdracht was helemaal af en ingeleverd dus daar hoefde ik me niet meer druk over te maken. Mieke en ik waren van plan om nog even lekker bruin te worden vandaag want na een half jaar in Suriname te zijn geweest, kun je natuurlijk niet wit terug komen. We hebben met een hele hoop huisgenootjes gewoon de hele dag in de tuin gechilld. Dit was zo gezellig en relaxt en zo zal ik me Suriname dan ook altijd herinneren! Het leek ons leuk om met zijn allen te eten en daarom ben ik nog even snel met een huisgenootje naar de winkels geweest om alle ingrediënten voor ons lievelingsrecept Chicken in the Hood te halen. Ik heb weer gesmuld van het lekkere eten en we hadden ook nog wat marsijsjes gehaald als toetje.
’s Avonds zijn we nog met een groepje voor de laatste keer naar ’t Vat gegaan om cocktails te drinken. De hele dag was super gezellig en ik ga me deze dag dan ook altijd herinneren als een geweldige afsluiting van mijn tijd in Suriname!

Dit was alweer mijn laatste reisdagboek van mijn avontuur in Suriname! Ik heb een geweldige tijd gehad en heel veel leuke mensen leren kennen! Er komt waarschijnlijk nog één laatste blog over mijn allerlaatste dag in Suriname en de terugvlucht! Ik moet alleen nog even kijken wanneer ik die ga schrijven!

Lobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage

5 maanden stage lopen bij de Surinaamse Jeugdzorg!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Terugreis en weer thuis!

28 Januari 2016

Week 21

12 Januari 2016

Week 20

10 Januari 2016

Week 19

09 Januari 2016

Week 18
Suzanne

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 13429

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 Juli 2018

Australië & Nieuw-Zeeland

23 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: