Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzanne Witjens - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Januari 2018 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Mijn eerste week in Australië zit er alweer bijna op! Wat gaat de tijd toch snel!

Ik zal nog kort eventjes wat vertellen over Hong Kong want ik had erg veel last van een jetlag toen ik dat mini stukje schreef haha. We kwamen in de ochtend aan in Hong Kong en moesten pas om 9 uur ‘s avonds weer naar het vliegveld dus we hadden een hele dag.
We hebben eerst even gedoucht in het hostel en zijn daarna Hong Kong gaan verkennen. Er bestaan daar geen lage gebouwen en mensen wonen echt met duizenden mensen in mini kamertjes in 1 flat. Heel bizar om te zien! Ik heb Hong Kongse noedels op en daarna zijn we toch nog maar even gaan slapen.
‘S avonds zijn we naar een skybar geweest om de hele skyline te zien met een lichtshow, dit was echt heel gaaf en voor mij het hoogtepunt van Hong Kong! Daarna was het alweer tijd om door te vliegen naar Sydney.

De reis naar Sydney was iets korter maar na zoveel uur in een vliegtuig was ik het op een gegeven moment wel zat. We worden goed opgevangen op het vliegveld en naar ons hostel gebracht.
‘S avonds hadden we een echte aussie Barbie (BBQ) en zijn we als een blok in slaap gevallen.
Vrijdag was de regeldag om je Australische bankrekening en Medicare te regelen.
Zaterdag zijn we naar The Blue Mountains geweest. Dit was echt prachtig! Ik zal binnenkort even uitzoeken of ik foto’s kan plaatsen.
‘S avonds zijn we voor het eerst gaan stappen in Manly en dit was ook heel leuk! Heel anders dan in Nederland want je hebt ook gedeelte in de bars die open zijn.
Zondag hebben we Sydney ontdekt en de opera House en the Sydney Harbour bridge gezien. Een hele chille dag en echt besef dat je er nu echt bent.
Maandag zijn we gaan surfen. Ik vond dit echt ontzettend leuk! Het was heel erg moeilijk maar het lukte me al een aantal keer om te staan. Ik wil zeker vaker gaan surfen terwijl ik niet eens had gedacht dat ik het super leuk zou vinden.

Nu ben ik van mijn eerste hostel in Collaroy naar een hostel in het hartje van Sydney gegaan. Dit hostel bevalt na de eerste nacht ook echt nog prima dus ik hoop dat dat zo blijft.

We gaan zo naar Bondi Beach om daar even lekker te chillen. Ik zal jullie binnenkort wel weer updaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Suzanne

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13407

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 Juli 2018

Australië & Nieuw-Zeeland

23 Augustus 2015 - 17 Januari 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: